L’Antic Teatre no es toca.

A la trista epidèmia de sales de teatre en perill de Barcelona se suma un nou pacient, i no és un malalt qualsevol. Sense l’Antic Teatre no es pot entendre l’avantguarda escènica catalana. Parlem d’un espai on senyoregen la llibertat creativa, els taquillatges justos i els preus populars. El seu pecat? Estar situat al bell mig del centre, prop del Palau de la Música. Ara, li volen augmentar el preu del lloguer un 500 %, i el projecte trontolla. L’Ajuntament diu que no té eines per a intervenir-hi. I així, xino-xano, ens quedarem sense cultura al cor de la ciutat. Prou d’especulació.



Les tres germanes.

No parlem de les txekhovianes Olga, Maixa i Irina. Al contrari, parlem de dones decidides que un dia sí que van emprendre les regnes de la seva existència. Nadia, Claudia i Raphaëlle, a més dels noms de les protagonistes, són els títols de tres obres de teatre document de La Conquesta del Pol Sud, la seva trilogia sobre dona, història i identitat. Casos puntuals que des d’Afganistan, Argentina i Barcelona simbolitzen l’esperit de superació i la conquesta d’un jo no sempre fàcil. Es podran veure les tres peces juntes a Terrassa el dissabte 7 de març. Paga la pena muntar-se una marató i gaudir d’un brillant fenomen del teatre realitat covat a casa nostra.

Més teatre pel 8 de març.

Encara queda molt camí per recórrer, és clar, però la presència de les dones creadores va agafant la mida que li pertoca. Per descomptat, no es tracta que anem només pels volts del dia de la dona a veure obres escrites, protagonitzades i muntades per dones. Però sí que és un bon moment per unir la reivindicació i la celebració amb espectacles com La volta al món en 80 ties de l’Atrium, la versió de Solitud que dirigirà Alícia Gorina al TNC, l’estrena de Demà d’Helena Tornero a la Beckett, o Preses de Laura Giberga al Tantarantana. Així tot l’any.